SEORANG LELAKI dituduh mencuri barang setelah kakitangan melihat seluar jeansnya yang mencurigakan

SEORANG LELAKI dituduh mencuri barang setelah kakitangan melihat seluar jeansnya yang mencurigakan - tetapi ternyata itu adalah anak kecilnya yang berusia 10 inci.

Penjaga tingkap Steve Whitehurst, 47, menunjukkan keselamatan anggotanya setelah pengurus wanita membunyikan penggera.

Dia telah membeli barang bernilai £ 400 di Scotts Menswear, bersama teman wanita Mandy Shenton, 46, dan cucunya yang berusia 18 bulan.

Tetapi banyak yang menjadi perhatian ketika pengurus kedai bertanya tentang bonjolannya.

Steve, yang mendakwa dia sering harus menggendong x x x nya, berkata: "Saya memakai seluar jeans yang sangat ketat pada hari itu dan ada tonjolan, ya, tapi itu tidak menyalahi undang-undang. Saya tidak dapat menolong cara saya dibuat.

“Pengurus mula berdebat dengan saya. Dia tidak akan melepaskannya. Saya terus mengatakan kepadanya bahawa itu adalah x x x saya.

"Akhirnya saya menjatuhkan seluar saya di depan semua orang dan hanya berdiri di sana dengan seluar pendek boxer saya dan berkata," Lihat, saya tidak mempunyai apa-apa untuk disembunyikan ".


'APA ITU BULU?'

"Tetapi itu tidak memuaskannya. Dia terus berkata, 'Apa itu tonjolan?' "

Dia mengatakan bahawa dia kemudian pergi ke bilik dengan pengawal keselamatan lelaki di kedai tempatannya di Stoke-on-Trent.

Steve teringat: “Saya menjatuhkan petinju saya. Dia menggelengkan kepalanya dan berlari keluar dan bercakap dengan pengurus. Saya mendengarnya berkata, 'Tolong beritahu saya dia ada sesuatu di sana,' dan lelaki itu berkata, 'Tidak'. "

Dia menyebut acara Ahad lalu sebagai "pengalaman paling gila dalam hidup saya" dan telah mengadu kepada syarikat milik JD Sports.

Mandy berkata: "Ini sangat memalukan. Apa yang mereka lakukan pada Steve sangat menjijikkan. "

Kakitangan mendakwa pengurus yang menuduh Steve mencuri "sedang bercuti".

Tetapi sumber menekankan bahawa mereka tidak pernah meminta Steve untuk mengekspos dirinya dan menuduhnya menjadi "agresif".

Seorang saksi berkata: “Staf mempunyai alasan yang baik untuk mencurigainya.

"Dia mengambil dan menjatuhkan banyak barang.

"Mereka menemui label elektronik yang hilang di dalam jaket yang dia coba dan kemudian melihat celana besar di seluarnya.

"Ketika mereka memojokkannya, dia menjadi sangat kasar.